Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Pelíšek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě. Práce předkládá ucelený pohled na tuto problematiku. Nejprve je proveden krátký teoretický úvod do dané problematiky. Následuje praktická část, kde je podrobně popsána konstrukce celé spojky a zejména nově navržená řešení. Provedené pevnostní výpočty se zabývají klíčovými komponenty, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečného provozu. Tyto výpočty je možné aplikovat nejenom pro tento konkrétní případ, ale i na zubové spojky odlišných konstrukcí, jelikož v principu se tyto výpočty příliš neliší. V poslední kapitole, která se zabývá dynamickým modelem, jsou ověřeny veškeré teoretické předpoklady, zejména pohyby spojky a na ni působící zatížení. Pokud se tedy čtenář zabývá problematikou zubových spojek, a to nejenom v železničním průmyslu, předkládá tato práce ucelený pohled na tuto součást. Navržená spojka a veškeré provedené simulace jsou reálně využitelné v provozu.
Hluk v kolejové dopravě
Maňák, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice hluku z kolejové dopravy, práce je zaměřena zejména na hluk generovaný při jízdě vlaků. Práce zahrnuje analýzu dominantních zdrojů hluku z kolejové dopravy, faktorů ovlivňující hlukové emise a v neposlední řadě je pozornost věnována různým možnostem protihlukových opatření, které se využívají za účelem minimalizace hluku z kolejové dopravy. Tato opatření se rozlišují na aktivní a pasivní, přičemž každé má své výhody a nevýhody. Závěr se zaobírá zhodnocením současných trendů a nastíněním možného budoucího vývoje v rámci eliminace hluku z kolejové dopravy.
Koncepční návrh dávkovače písku
Jíša, Martin ; Omasta, Milan (oponent) ; Smejkal, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem dávkovače písku pro kolejová vozidla. V úvodu, po seznámení se s problematikou, je provedena detailní rešerše konkurenčních dávkovačů na trhu. Dále je proveden detailní rozbor funkce dávkovačů. Jsou zde shrnuty všechny požadavky jak z hlediska funkce, tak z hlediska technologického. Dále je navrhnuta jedna konstrukční úprava stávajícího dávkovače a dva dávkovače nové koncepce. Jako optimální pro další použití byly vybrány oba dva nové návrhy.
Hluk v kolejové dopravě
Maňák, František ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice hluku z kolejové dopravy, práce je zaměřena zejména na hluk generovaný při jízdě vlaků. Práce zahrnuje analýzu dominantních zdrojů hluku z kolejové dopravy, faktorů ovlivňující hlukové emise a v neposlední řadě je pozornost věnována různým možnostem protihlukových opatření, které se využívají za účelem minimalizace hluku z kolejové dopravy. Tato opatření se rozlišují na aktivní a pasivní, přičemž každé má své výhody a nevýhody. Závěr se zaobírá zhodnocením současných trendů a nastíněním možného budoucího vývoje v rámci eliminace hluku z kolejové dopravy.
Traumatické důsledky interakce chodec tramvaj a specifika v případě chodce -dítěte
Belková, Natália ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Traumatické důsledky interakce chodec tramvaj a specifika v případě chodce - dítěte Cíle: Cílem práce je na základě dostupných literárních zrojů v souladu s výběrovými kritérii analyzovat ze zdravotního pohledu problematiku dopravních nehod chodec - tramvaj. Speciální pozornost je věnována problematice nehod dětí v dopravním provozu. Práce je součástí grantu ANALÝZA NEHODOVÝCH DĚJŮ CHODEC TRAMVAJ. Práce si klade za cíl vyhodnotit výskyt, typ a charakter zranění při střetu chodce s tramvají. Metody: Diplomová práce je zpracována formou literární rešerše. Vzhledem k šíři interdisciplinárnímu charakteru problematiky byly literární zdroje práce vyhledávané v databázích NCBI, Sciencedirect, Springerlink, Researchgate, PubMed. První část práce obsahuje teoretický úvod do problematiky tramvajové dopravy a vymezení základních pojmů, úrazy jednotlivých části pohybového systému a mechanismy úrazu z hlediska biomechaniky. Druhá část práce má deskriptivně - analytickou povahu a obsahuje analýzu jednotlivých studií, které se zabývají zdravotním hlediskem při nehodě chodce / dítěte v souvislosti s tramvají. Výsledky: Po ukončení rešerše vyhovovalo výběrovým kritériím 64 studií. Jako způsobilé pro zařazení do výzkumu bylo vybraných a podrobně rozebraných 6 studií, které analyzovaly charakter, výskyt,...
Konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Pelíšek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě. Práce předkládá ucelený pohled na tuto problematiku. Nejprve je proveden krátký teoretický úvod do dané problematiky. Následuje praktická část, kde je podrobně popsána konstrukce celé spojky a zejména nově navržená řešení. Provedené pevnostní výpočty se zabývají klíčovými komponenty, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečného provozu. Tyto výpočty je možné aplikovat nejenom pro tento konkrétní případ, ale i na zubové spojky odlišných konstrukcí, jelikož v principu se tyto výpočty příliš neliší. V poslední kapitole, která se zabývá dynamickým modelem, jsou ověřeny veškeré teoretické předpoklady, zejména pohyby spojky a na ni působící zatížení. Pokud se tedy čtenář zabývá problematikou zubových spojek, a to nejenom v železničním průmyslu, předkládá tato práce ucelený pohled na tuto součást. Navržená spojka a veškeré provedené simulace jsou reálně využitelné v provozu.
Vývoj pískovacích jednotek pro kolejová vozidla
Matečka, Martin ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem nových pískovacích jednotek pro daný typ kolejového vozidla. Pískování v kolejové dopravě je aplikace nejčastěji křemičitého písku do kontaktu kola a kolejnice. Díky své spolehlivosti se jedná o stále nejpoužívanější způsob odstraňování kontaminantů a zvyšování adheze ve zmíněném kontaktu. Pískovací zařízení byla vyvíjena ve spolupráci s firmou, která se zabývá výrobou zařízení pro kolejovou dopravu. Nejdůležitější částí pískovacího zařízení je dávkovač písku. Dávkovače byly vyvíjeny experimentálně na zkušebně pískovacích zařízení zadavatelské společnosti. Byly testovány jak pro podmínky využití na lokomotivě vlaku, tak pro podmínky tramvají a lehkých kolejových vozidel. Dále byly navrženy zásobníky písku pro konkrétní typ kolejového vozidla a nový typ výsypné trubice, která usměrňuje písek přesně do kontaktu kola a kolejnice.
Koncepční návrh dávkovače písku
Jíša, Martin ; Omasta, Milan (oponent) ; Smejkal, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem dávkovače písku pro kolejová vozidla. V úvodu, po seznámení se s problematikou, je provedena detailní rešerše konkurenčních dávkovačů na trhu. Dále je proveden detailní rozbor funkce dávkovačů. Jsou zde shrnuty všechny požadavky jak z hlediska funkce, tak z hlediska technologického. Dále je navrhnuta jedna konstrukční úprava stávajícího dávkovače a dva dávkovače nové koncepce. Jako optimální pro další použití byly vybrány oba dva nové návrhy.
Srovnání dopravní sítě měst Prahy a Minsku
Sahalava, Ina ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Postnikova, Kseniya (oponent)
Teoreticko-metodologická část: druhy dopravy, typy dopravních prostředků a jejich charakteristika, stručný popis zkoumaných měst. Praktická část: popis dopravních sítí Prahy a Minsku (letecká doprava, železnice, silnice, MHD). Přepravní tarify městské hromadní dopravy, letecké a železniční dopravy. Porovnání celkových dopravních systémů dvou hlavních měst.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.